Thursday 12 April 2012

my beloved family

MY BELOVED FAMILY YO!!

Assalamualaikum sume apa kabar harap korang sume sihat sejahtera hendaknye di hari jumaat yang mulia ni..hehe
Hari ini saya nak cerite ckit pasal diri saya ni lar kan..saya ni takde lar hebat sangatkan tapi nak kata hensem tu pon takde jugak tapi ade lar cikit kacak tu..okey2, berbalik kepada hajat saya tadi nama sebenar saya ialah WAN ALTAF NADHIR BIN OMAR BAKI..umur dalam lebih kurang  19 tahun 8 bulan(kalau nak ikut tarikh lahir lar) tapi kalau ikut tahun umur saya 20 tahun kot..saya ni anak ke 4 dalam 5 orang adik beradik..saya ada ayah sorang, emak sorang, kakak 2 orang, abang sorang dan adik sorang..kalau nak kira sume sekali keluarga saya termasuklah saya ada 7 orang..saya ni biase2 jer takde lar best mane pon..awek apatah lagikan..hahaha..:D
Saya ni lahir dalam keluarga yang biase2 jer tak kaya dan tak juga miskin..nama bapa saya HJ. OMAR BAKI BIN MOHD NASIR dan mak saya pula bernama HJH. AZIZAH BTE ZAINOL..bapa saya dulu keje telekom tapi sekarang dah bersara dah..mak saya pulak sebagai surirumah sepenuh masa jer.. untuk adik beradik saya pulak yang first sekali ialah kakak saya iaitu WAN JULIA DASINA BTE OMAR BAKI..dalam adik beradik saya..kitorang panggil die KAKYONG, pastu yang kedua abang saya yang bernama WAN ARIEF EFFENDY BIN OMAR BAKI kitorang panggil die ABANGCIK, yang ketiga ialah kakak saya yang kedua iaitu WAN NABILLA NATRAH BTE OMAR BAKI kitorang panggil die KAK `N sebab nama die Nabilla so kitorang panggil lar die camtu..hehe, yang ke empat ialah saya sendiri and yang kelima ialah adik saya yang perempuan iaitu WAN NURDINI ZUKRINA BTE OMAR BAKI dan kitorang panggil die WANI..dalam keluarga saya lar kan..boleh dikatakan saya ni paling sempoi lar dalam keluarga saya ni..sebab kalau nak buat apa2 pon keputusan saya just kata ok atau on jer..takde nak bantah2 ker, nak bangkang2 ker takde..yang penting bende yang nak dibuat tu mesti jadi..tpi kalau tak jadi saya takde lar nak marah2 ker, nak tacing2 ker, takde lar sampai camtu sekali kan cuma rasa terkilan jelar tu jer tak lebih pon..hehehe
Emm tu baru saya cerite pasal nama mak, ayah dan adik beradik saya jer belom lagi masuk hal peribadi saya lagi mesti lagi panjang ni..so nanti2 lar saya sambung yer..buat masa sekarang kite stop kat cini dulu okey..korang baca yang ni dulu lar yer..nanti kalau ade masa saya post yang baru nyer lak ok..stay tuned..wakakaka…assalamualaikum..:D


start dari atas yang berdiri belah kiri iaitu abang saya, pastu kakak saya yang no.2, yang tengah korek hidung tu lar saya..hehe
start duduk belah kiri hah tu lar kakak saya yang first, sebelah die lak tu mak saya yang tersayang, pastu sebelah mak saya tu ayah saya yang tercinta and yang last sekali duduk hujung tu adik saya lar..hehehe..harap korang faham ape yang aku tulis ni..hahaha :) 

No comments:

Post a Comment